Bombshell: FEC Records Indicate Hillary Campaign Illegally Laundered $84 Million

Comey and Hillary reflected in Melania's sunglasses

The mainstream media took no notice of a federal court filing that exposes a $84 million money-laundering conspiracy Democrats executed during the 2016 presidential election.

The press continues to feed the dying Russia collusion conspiracy theory, spending Friday’s news cycle regurgitating Democrat talking points from the just-filed Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act lawsuit against the Trump campaign, WikiLeaks, and Russia.

Yet the mainstream media took no notice of last week’s federal court filing that exposes an $84 million money-laundering conspiracy the Democratic National Committee and the Hillary Clinton campaign executed during the 2016 presidential election in violation of federal campaign-finance law.

That lawsuit, filed last week in a DC district court, summarizes the DNC-Clinton conspiracy and provides detailed evidence from Federal Election Commission (FEC) filings confirming the complaint’s allegations that Democrats undertook an extensive scheme to violate federal campaign limits.

From Bundling To Money Laundering

Dan Backer, a campaign-finance lawyer and attorney-of-record in the lawsuit, explained the underlying law in an article for Investor’s Business Daily: Under federal law, “an individual donor can contribute $2,700 to any candidate, $10,000 to any state party committee, and (during the 2016 cycle) $33,400 to a national party’s main account. These groups can all get together and take a single check from a donor for the sum of those contribution limits—it’s legal because the donor cannot exceed the base limit for any one recipient. And state parties can make unlimited transfer to their national party.”

This legal loophole allows “bundlers” to raise large sums of money from wealthy donors—more than $400,000 at a time—filtering the funds to the national committees. Democrats and Republicans alike exploit this tactic. But once the money reaches the national committees, other limits apply.

Suspecting the DNC had exceeded those limits, a client of Backer’s, the Committee to Defend the President, began reviewing FEC filings to determine whether there was excessive coordination between the DNC and Clinton. What Backer discovered, as he explained in an interview, was much worse. There was “extensive evidence in the Democrats’ own FEC reports, when coupled with their own public statements that demonstrated massive straw man contributions papered through the state parties, to the DNC, and then directly to Clinton’s campaign—in clear violation of federal campaign-finance law.”

On behalf of his clients, on December 15, 2017 Backer filed an 86-page complaint with the FEC, asking the FEC to commence enforcement proceedings against Hillary Clinton, her campaign and its treasurer, the DNC and its treasurer, and the participating state Democratic committees. The complaint, and an attached exhibit consisting of nearly 20 pages of Excel spreadsheets, detailed the misconduct and provided concrete evidence supporting the allegations. In short, here’s what happened and what the evidence establishes.

Think Of It Like A Shell Game With Millions Of Dollars

During the 2016 presidential election, Hillary Clinton, the DNC, and participating state Democratic committees established the Hillary Victory Fund (HVF) as a joint fundraising committee to accept contributions from large donors, some exceeding $400,000. So far, so good. To comply with campaign finance law, the HVF needed to transfer the donations to the specified recipients, whether the Clinton campaign, down-ticket Democrats, the DNC, or state committees.

FEC records, however, show several large contributions reported as received by the HVF and the same amount on the same day (or occasionally the following day) recorded as received by the DNC from a state Democratic committee, but without the state Democratic committee ever reporting the contribution.

For instance, the HVF reported transferring $19,500 to the Mississippi Democratic Party on November 2, 2015, and the Democratic National Committee reported receiving $19,500 from the Mississippi Democratic Party on November 2, 2015. But the Mississippi Democratic Party never recorded the receipt or the disbursement of the $19,500, and without the Mississippi Democratic Party controlling the funds, the HVF’s contribution to the DNC violated campaign finance law.

Over a 13-month period, FEC records show some 30 separate occasions when the HVF transferred contributions totaling more than $10 million to the DNC without any corresponding record of the receipt or disbursement from the state parties, thus illegally leap-frogging the state Democratic parties.

On the other hand, of the contributions state parties reported as received from the HVF, 99 percent wound up at the DNC. They were transferred immediately or within a day or two, raising questions of whether the state Democratic committees truly exercised control over the money—something necessary under campaign finance law to allow a later-legal transfer to the DNC.

Again, the evidence is damning. According to Politico, “[w]hile state party officials were made aware that Clinton’s campaign would control the movement of the funds between participating committees, one operative who has relationships with multiple state parties said that some of their officials have complained that they weren’t notified of the transfers into and out of their accounts until after the fact.”

‘Using The Party As A Fundraising Clearinghouse’

But the Clinton campaign’s control of the contributions did not end once the funds reached the DNC, as the complaint filed with the FEC detailed. Rather, public statements by former DNC chairwoman Donna Brazile acknowledged that “[a]s Hillary’s campaign gained momentum, she resolved the party’s debt and put it on a starvation diet. It had become dependent on her campaign for survival, for which she expected to wield control of its operations.”

Gary Gensler, the chief financial officer of the Clinton campaign, which operated as Hillary For America “HFA,” out of Brooklyn, New York, likewise stated that the Democratic Party was “fully under the control of the Clinton campaign . . . . The campaign had the DNC on life support, giving it money every month to meet its basic expenses, while the campaign was using the party as a fund-raising clearinghouse.”

By excercising control over the DNC’s funds, including funds transferred from the HVF through the state parties, the contributions qualified as donations to the Clinton campaign for purposes of federal campaign finance law, and when properly accounted for exceeded the legal contribution limits.

The Supreme Court Made It Clear This Is Illegal

The illegality of this scheme isn’t a matter of debate. The Supreme Court made clear in 2014 in McCutcheon v. FEC that this exact scenario would violate the law. Here’s how the court laid it out: “[A] donor gives a $500,000 check to a joint fundraising committee composed of a candidate, a national party committee, and most of the party’s state party committees. The committees divide up the money so that each one receives the maximum contribution permissible under the base limits, but then each transfers its allocated portion to the same single committee. That committee uses the money for coordinated expenditures on behalf of a particular candidate.”

The Supreme Court then declared: “Lest there be any confusion, a joint fundraising committee is simply a mechanism for individual committees to raise funds collectively, not to circumvent base limits or earmarking rules. Under no circumstances may a contribution to a joint fundraising committee result in an allocation that exceeds the contribution limits applicable to its constituent parts; the committee is in fact required to return any excess funds to the contributor.” And “the earmarking provision prohibits an individual from directing funds ‘through an intermediary or conduit to a particular candidate.”

This “scenario could not succeed,” the Supreme Court explained, “without assuming that nearly 50 separate party committees would engage in a transparent violation of the earmarking rules (and that they would not be caught if they did).” Caught Clinton was. Yet the FEC failed to act on Backer’s complaint, even though federal law authorizes any person to file “a complaint with the FEC alleging a violation of federal campaign finance law.”

FEC Declines To Follow The Law

Upon receipt of Backer’s complaint, the FEC was required to notify those accused of violating federal law of the charges. Then the commissioners were required to determine whether there was “reason to believe” a violation occurred. Following a finding by four FEC commissioners that there was “reason to believe” a violation has occurred, the FEC must investigate the complaint.

Making Fake News: The U.S. Media Suffered Its Most Humiliating Debacle in Ages

Now Refuses All Transparency Over What Happened

Trust Me

FRIDAY WAS ONE of the most embarrassing days for the U.S. media in quite a long time. The humiliation orgy was kicked off by CNN, with MSNBC and CBS close behind, and countless pundits, commentators, and operatives joining the party throughout the day. By the end of the day, it was clear that several of the nation’s largest and most influential news outlets had spread an explosive but completely false news story to millions of people, while refusing to provide any explanation of how it happened.

The spectacle began Friday morning at 11 a.m. EST, when the Most Trusted Name in News™ spent 12 straight minutes on air flamboyantly hyping an exclusive bombshell report that seemed to prove that WikiLeaks, last September, had secretly offered the Trump campaign, even Donald Trump himself, special access to the Democratic National Committee emails before they were published on the internet. As CNN sees the world, this would prove collusion between the Trump family and WikiLeaks and, more importantly, between Trump and Russia, since the U.S. intelligence community regards WikiLeaks as an “arm of Russian intelligence,” and therefore, so does the U.S. media.

This entire revelation was based on an email that CNN strongly implied it had exclusively obtained and had in its possession. The email was sent by someone named “Michael J. Erickson” — someone nobody had heard of previously and whom CNN could not identify — to Donald Trump Jr., offering a decryption key and access to DNC emails that WikiLeaks had “uploaded.” The email was a smoking gun, in CNN’s extremely excited mind, because it was dated September 4 — 10 days before WikiLeaks began promoting access to those emails online — and thus proved that the Trump family was being offered special, unique access to the DNC archive: likely by WikiLeaks and the Kremlin.

It’s impossible to convey with words what a spectacularly devastating scoop CNN believed it had, so it’s necessary to watch it for yourself to see the tone of excitement, breathlessness, and gravity the network conveyed as they clearly believed they were delivering a near-fatal blow on the Trump-Russia collusion story:

There was just one small problem with this story: It was fundamentally false, in the most embarrassing way possible. Hours after CNN broadcast its story — and then hyped it over and over and over — the Washington Post reported that CNN got the key fact of the story wrong.

The email was not dated September 4, as CNN claimed, but rather September 14 — which means it was sent after WikiLeaks had already published access to the DNC emails online. Thus, rather than offering some sort of special access to Trump, “Michael J. Erickson” was simply some random person from the public encouraging the Trump family to look at the publicly available DNC emails that WikiLeaks — as everyone by then already knew — had publicly promoted. In other words, the email was the exact opposite of what CNN presented it as being.

How did CNN end up aggressively hyping such a spectacularly false story? They refuse to say. Many hours after their story got exposed as false, the journalist who originally presented it, congressional reporter Manu Raju, finally posted a tweet noting the correction. CNN’s P.R. department then claimed that “multiple sources” had provided CNN with the false date. And Raju went on CNN, in muted tones, to note the correction, explicitly claiming that “two sources” had each given him the false date on the email, while also making clear that CNN did not ever even see the email, but only had sources describe its purported contents:

All of this prompts the glaring, obvious, and critical question — one that CNN refuses to address: How did “multiple sources” all misread the date on this document, in exactly the same way and toward the same end, and then feed this false information to CNN?

It is, of course, completely plausible that one source might innocently misread a date on a document. But how is it remotely plausible that multiple sources could all innocently and in good faith misread the date in exactly the same way, all to cause the dissemination of a blockbuster revelation about Trump-Russia-WikiLeaks collusion? This is the critical question that CNN simply refuses to answer. In other words, CNN refuses to provide the most minimal transparency to enable the public to understand what happened here.

WHY DOES THIS matter so much? For so many significant reasons:

To begin with, it’s hard to overstate how fast, far, and wide this false story traveled. Democratic Party pundits, operatives, and journalists with huge social media platforms predictably jumped on the story immediately, announcing that it proved collusion between Trump and Russia (through WikiLeaks). One tweet from Democratic Rep. Ted Lieu, claiming that this proved evidence of criminal collusion, was retweeted thousands and thousands of times in just a few hours (Lieu quietly deleted the tweet after I noted its falsity, and long after it went very viral, without ever telling his followers that the CNN story, and therefore his accusation, had been debunked).

This tweet is from a member of Congress today. It was RT’d more than 7,000 times (and counting), and liked more than 15,000 times. It’s based on a completely false claim, from a debunked CNN story. This happens over and over. This seems damaging. And still no retraction. https://twitter.com/tedlieu/status/939129798793793536 

Brookings Institution’s Benjamin Wittes, whose star has risen as he has promoted himself as a friend of former FBI Director Jim Comey, not only promoted the CNN story in the morning, but did so with the word “boom” — which he uses to signal that a major blow has been delivered to Trump on the Russia story — along with a GIF of a cannon being detonated:

Incredibly, to this very moment — almost 24 hours after CNN’s story was debunked — Wittes has never noted to his more than 200,000 followers that the story he so excitedly promoted turned out to be utterly false, even though he returned to Twitter long after the story was debunked to tweet about other matters. He just left his false and inflammatory claims uncorrected.

Talking Points Memo’s Josh Marshall believed the story was so significant that he used an image of an atomic bomb detonating at the top of his article discussing its implications, an article he tweeted to his roughly 250,000 followers. Only at night was an editor’s note finally added noting that the whole thing was false.

 

It’s hard to quantify exactly how many people were deceived — filled with false news and propaganda — by the CNN story. But thanks to Democratic-loyal journalists and operatives who decree every Trump-Russia claim to be true without seeing any evidence, it’s certainly safe to say that many hundreds of thousands of people, almost certainly millions, were exposed to these false claims.

Surely anyone who has any minimal concerns about journalistic accuracy — which would presumably include all the people who have spent the last year lamenting Fake News, propaganda, Twitter bots, and the like — would demand an accounting as to how a major U.S. media outlet ended up filling so many people’s brains with totally false news. That alone should prompt demands from CNN for an explanation about what happened here. No Russian Facebook ad or Twitter bot could possibly have anywhere near the impact as this CNN story had when it comes to deceiving people with blatantly inaccurate information.

Second, the “multiple sources” who fed CNN this false information did not confine themselves to that network. They were apparently very busy eagerly spreading the false information to as many media outlets as they could find. In the middle of the day, CBS News claimed that it had independently “confirmed” CNN’s story about the email and published its own breathless article discussing the grave implications of this discovered collusion.

Most embarrassing of all was what MSNBC did. You just have to watch this report from its “intelligence and national security correspondent” Ken Dilanian to believe it. Like CBS, Dilanian also claimed that he had independently “confirmed” the false CNN report from “two sources with direct knowledge of this.” Dilanian, whose career in the U.S. media continues to flourish the more he is exposed as someone who faithfully parrots what the CIA tells him to say (since that is one of the most coveted and valued attributes in U.S. journalism), spent three minutes mixing evidence-free CIA claims as fact with totally false assertions about what his multiple “sources with direct knowledge” told him about all this. Please watch this — again, not just the content but the tenor and tone of how they “report” — as it is Baghdad Bob-level embarrassing:

Think about what this means. It means that at least two — and possibly more — sources, which these media outlets all assessed as credible in terms of having access to sensitive information, all fed the same false information to multiple news outlets at the same time. For multiple reasons, the probability is very high that these sources were Democratic members of the House Intelligence Committee (or their high-level staff members), which is the committee that obtained access to Trump Jr.’s emails, although it’s certainly possible that it’s someone else. We won’t know until these news outlets deign to report this crucial information to the public: Which “multiple sources” acted jointly to disseminate incredibly inflammatory, false information to the nation’s largest news outlets?

 

Just last week, the Washington Post decided — to great applause (including mine) — to expose a source to whom they had promised anonymity and off-the-record protections because they discovered that she was purposely feeding them false information as part of a scheme by Project Veritas to discredit the Post. It’s a well-established principle of journalism — one that is rarely followed when it comes to powerful people in D.C. — that journalists should expose, rather than protect and conceal, sources who purposely feed them false information to be disseminated to the public.

The Post made the right call to report off-the-record comments given they were offered with fraudulent intent. This should be done far more often to actually powerful-in-DC people who spread lies while hiding behind anonymity https://www.washingtonpost.com/investigations/a-woman-approached-the-post-with-dramatic–and-false–tale-about-roy-moore-sje-appears-to-be-part-of-undercover-sting-operation/2017/11/27/0c2e335a-cfb6-11e7-9d3a-bcbe2af58c3a_story.html?utm_term=.b6e35306506c 

Is that what happened here? Did these “multiple sources” who fed not just CNN, but also MSNBC and CBS completely false information do so deliberately and in bad faith? Until these news outlets provide an accounting of what happened — what one might call “minimal journalistic transparency” — it’s impossible to say for certain. But right now, it’s very difficult to imagine a scenario in which multiple sources all fed the wrong date to multiple media outlets innocently and in good faith.

If this were, in fact, a deliberate attempt to cause a false and highly inflammatory story to be reported, then these media outlets have an obligation to expose who the culprits are — just as the Washington Post did last week to the woman making false claims about Roy Moore (it was much easier in that case because the source they exposed was a nobody in D.C., rather than someone on whom they rely for a steady stream of stories, the way CNN and MSNBC rely on Democratic members of the Intelligence Committee). By contrast, if this were just an innocent mistake, then these media outlets should explain how such an implausible sequence of events could possibly have happened.

Thus far, these media corporations are doing the opposite of what journalists ought to do: Rather than informing the public about what happened and providing minimal transparency and accountability for themselves and the high-level officials who caused this to happen, they are hiding behind meaningless, obfuscating statements crafted by P.R. executives and lawyers.

How can journalists and news outlets so flamboyantly act offended when they’re attacked as being “Fake News” when this is the conduct behind which they hide when they get caught disseminating incredibly consequential false stories?

THE MORE SERIOUS you think the Trump-Russia story is, the more dangerous you think it is when Trump attacks the U.S. media as “Fake News,” the more you should be disturbed by what happened here, the more transparency and accountability you should be demanding. If you’re someone who thinks Trump’s attacks on the media are dangerous, then you should be first in line objecting when they act recklessly and demand transparency and accountability from them. It is debacles like this — and the subsequent corporate efforts to obfuscate — that have made the U.S. media so disliked and that fuel and empower Trump’s attacks on them.

Third, this type of recklessness and falsity is now a clear and highly disturbing trend — one could say a constant — when it comes to reporting on Trump, Russia, and WikiLeaks. I have spent a good part of the last year documenting the extraordinarily numerous, consequential, and reckless stories that have been published — and then corrected, rescinded, and retracted — by major media outlets when it comes to this story.

All media outlets, of course, will make mistakes. The Intercept certainly has made our share, as have all outlets. And it’s particularly natural, inevitable, for mistakes to be made on a highly complicated, opaque story like the question of the relationship between Trump and the Russians, and questions relating to how WikiLeaks obtained the DNC and Podesta emails. That is all to be expected.

But what one should expect with journalistic “mistakes” is that they sometimes go in one direction and other times go in the other direction. That’s exactly what has not happened here. Virtually every false story published goes only in one direction: to be as inflammatory and damaging as possible on the Trump-Russia story and about Russia particularly. At some point, once “mistakes” all start going in the same direction, toward advancing the same agenda, they cease looking like mistakes.

No matter your views on those political controversies, no matter how much you hate Trump or regard Russia as a grave villain and threat to our cherished democracy and freedoms, it has to be acknowledged that when the U.S. media is spewing constant false news about all of this, that, too, is a grave threat to our democracy and cherished freedom.

So numerous are the false stories about Russia and Trump over the last year that I literally cannot list them all. Just consider the ones from the last week alone, as enumerated by the New York Times yesterday in its news report on CNN’s embarrassment:

It was also yet another prominent reporting error at a time when news organizations are confronting a skeptical public, and a president who delights in attacking the media as “fake news.”

Last Saturday, ABC News suspended a star reporter, Brian Ross, after an inaccurate report that Donald Trump had instructed Michael T. Flynn, the former national security adviser, to contact Russian officials during the presidential race.

The report fueled theories about coordination between the Trump campaign and a foreign power, and stocks dropped after the news. In fact, Mr. Trump’s instruction to Mr. Flynn came after he was president-elect.

Several news outlets, including Bloomberg and The Wall Street Journal, also inaccurately reported this week that Deutsche Bank had received a subpoena from the special counsel, Robert S. Mueller III, for President Trump’s financial records.

The president and his circle have not been shy about pointing out the errors.

That’s just the last week alone. Let’s just remind ourselves of how many times major media outlets have made humiliating, breathtaking errors on the Trump-Russia story, always in the same direction, toward the same political goals. Here is just a sample of incredibly inflammatory claims that traveled all over the internet before having to be corrected, walked back, or retracted — often long after the initial false claims spread, and where the corrections receive only a tiny fraction of the attention with which the initial false stories are lavished:

  • Russia hacked into the U.S. electric grid to deprive Americans of heat during winter (Wash Post)
  • An anonymous group (PropOrNot) documented how major U.S. political sites are Kremlin agents (Wash Post)
  • WikiLeaks has a long, documented relationship with Putin (Guardian)
  • A secret server between Trump and a Russian bank has been discovered (Slate)
  • RT hacked C-SPAN and caused disruption in its broadcast (Fortune)
  • Russians hacked into a Ukrainian artillery app (Crowdstrike)
  • Russians attempted to hack elections systems in 21 states (multiple news outlets, echoing Homeland Security)
  • Links have been found between Trump ally Anthony Scaramucci and a Russian investment fund under investigation (CNN)

That really is just a small sample. So continually awful and misleading has this reporting been that even Vladimir Putin’s most devoted critics — such as Russian expatriate Masha Gessenoppositional Russian journalists, and anti-Kremlin liberal activists in Moscow — are constantly warning that the U.S. media’s unhinged, ignorant, paranoid reporting on Russia is harming their cause in all sorts of ways, in the process destroying the credibility of the U.S. media in the eyes of Putin’s opposition (who — unlike Americans who have been fed a steady news and entertainment propaganda diet for decades about Russia — actually understand the realities of that country).

U.S. media outlets are very good at demanding respect. They love to imply, if not outright state, that being patriotic and a good American means that one must reject efforts to discredit them and their reporting because that’s how one defends press freedom.

But journalists also have the responsibility not just to demand respect and credibility but to earn it. That means that there shouldn’t be such a long list of abject humiliations, in which completely false stories are published to plaudits, traffic, and other rewards, only to fall apart upon minimal scrutiny. It certainly means that all of these “errors” shouldn’t be pointing in the same direction, pushing the same political outcome or journalistic conclusion.

But what it means most of all is that when media outlets are responsible for such grave and consequential errors as the spectacle we witnessed yesterday, they have to take responsibility for it by offering transparency and accountability. In this case, that can’t mean hiding behind P.R. and lawyer silence and waiting for this to just all blow away.

At minimum, these networks — CNN, MSNBC, and CBS — have to either identify who purposely fed them this blatantly false information or explain how it’s possible that “multiple sources” all got the same information wrong in innocence and good faith. Until they do that, their cries and protests the next time they’re attacked as “Fake News” should fall on deaf ears, since the real author of those attacks — the reason those attacks resonate — is themselves and their own conduct.

Update: Dec. 9, 2017
Hours after this article was published on Saturday — a full day and a half after his original tweets promoting the false CNN story with a “boom” and a cannon — Benjamin Wittes finally got around to noting that the CNN story he hyped has “serious problems”; needless to say, that acknowledgment received a fraction of retweets from his followers as his original tweets hyping the story attracted.

‘The Atlantic’ Commits Malpractice, Selectively Edits To Smear WikiLeaks

Why do people claim that the mainstream media (MSM) pushes fake news? Reporter responds with “My bad.” …!

More accurately you could call it, misrepresenting and misleading news. …P.D.

Everyone was buzzing about the shocking, bombshell new report by The Atlantic yesterday, which revealed that Donald Trump Jr. and the WikiLeaks Twitter account had engaged in a “largely one-sided” conversation in private messages over the course of several months.

Don Jr. actually comes off looking fairly normal in the report, while WikiLeaks comes off looking weird and sleazy in a way that will likely damage its reputation even further than the mainstream media campaign to smear the outlet already has. WikiLeaks is seen asking for favors Trump never fulfilled, making recommendations Trump Jr. didn’t act upon, and asking for leaks Trump Jr. never gave them, which when you step back and think about it are actually fairly normal things for a leak outlet to do, all things considered. But the following passage from the Atlantic report makes the whole thing look far darker:

It is the third reason, though, Wikileaks wrote, that “is the real kicker.” “If we publish them it will dramatically improve the perception of our impartiality,” Wikileaks explained. “That means that the vast amount of stuff that we are publishing on Clinton will have much higher impact, because it won’t be perceived as coming from a ‘pro-Trump’ ‘pro-Russia’ source.”

See that full stop at the end of the last sentence there? That’s journalistic malpractice. We learned this when Donald Trump Jr. published the entirety of his private messages with WikiLeaks in response to the Atlantic article:

 

The author of the Atlantic article, Julia Ioffe, put a period rather than a comma at the end of the text about not wanting to appear pro-Trump or pro-Russia, and completely omitted WikiLeaks’ statement following the comma that it considers those allegations slanderous. This completely changes the way the interaction is perceived.

This is malpractice. Putting an ellipsis (…) and then omitting the rest of the sentence would have been sleazy and disingenuous enough, because you’re leaving out crucial information but at least communicating to the reader that there is more to the sentence you’ve left out, but replacing the comma with a period obviously communicates to the reader that there is no more to the sentence. If you exclude important information while communicating that you have not, you are blatantly lying to your readers.

There is a big difference between “because it won’t be perceived as coming from a ‘pro-Trump’ ‘pro-Russia’ source” and “because it won’t be perceived as coming from a ‘pro-Trump’ ‘pro-Russia’ source, which the Clinton campaign is constantly slandering us with.” Those are not the same sentence. At all. Different meanings, different implications. One makes WikiLeaks look like it’s trying to hide a pro-Trump, pro-Russian agenda from the public, and the other conveys the exact opposite impression as WikiLeaks actively works to obtain Donald Trump’s tax returns. This is a big deal.

Read More: https://medium.com/@caityjohnstone/the-atlantic-commits-malpractice-selectively-edits-to-smear-wikileaks-65ecd7c2468f

Connect the Dot Research of the 93 Society – Podesta, Peter Thiel, Donald Trump, DNC, SVV, #TheGame23

Research into the 93 Society involving connections between the SVV, Anonymous, Ohm Wallet, John Podesta, Peter Thiel, Wikileaks, Donald Trump, CIA #TheGame23 https://pastebin.com/YbmG6ETq A∴A∴ https://en.wikipedia.org/wiki/A%E2%88… Department of Convolution http://departmentofconvolution.com/ SVV http://humanisbeing.com/ OHM Wallet https://ohmwallet.com/the-team/ Google Doc SVV Email (My Personal Drive) https://drive.google.com/file/d/0B-hj.

Seth Rich Investigator Accusations Debunked By Own Interviews As Seymour Hersh Leak Kills Russia Story

His name was Seth Rich

Oh, and there’s an Awan Connection…

Yesterday, a private investigator in the Seth Rich murder case hired by the family of the slain DNC staffer filed a lawsuit against Fox5 news and GOP financier Ed Butowsky for misrepresenting statements he made in order to”shift the blame from Russia and help put to bed speculation that President Trump colluded with Russia…” because “that is the way the President wanted the article,” the suit alleges.

 

The plaintiff, former D.C. Police detective Rod Wheeler, also asserts that the Trump administration was directly involved with the story. Butowsky, who paid for Wheeler’s investigation on behalf of the Rich family, arranged a sit-down meeting with former Press Secretary Sean Spicer to brief him on Wheeler’s findings. While Spicer acknowledges the meeting, he told NPR that he only agreed to it as a favor, and he wasn’t aware of any Trump involvement in the Fox5 article.

Butowsky later boasted to Wheeler that President Trump had personally reviewed the Fox story prior to publication – a statement he now says was a joke.

Wikileaked, John Kerry Audio – US and ISIS

US supported the rise of IS for the goal of regime change in Syria.

In an interview with Syrian groups John Kerry says,

“The reason Russia came in is because ISIL was getting stronger. Daesh was threatening the possibility of going to Damascus and so forth and that’s why Russia came in. Because they didn’t want a Daesh government. And they supported Assad.

And we know that this was growing, we were watching, we saw that DAESH [the IS] was growing in strength, and we thought Assad was threatened. (We) thought, however. We could probably manage that Assad might then negotiate, but instead of negotiating he got Putin to support him.”

 

By Brandon Turbeville at Activist Post:

A WikiLeaks release of John Kerry’s statements has yet again blown the lid off the public claims of the U.S. government, Obama administration, and the corporate mainstream media in regards to ISIS and the war in Syria. The tapes of a conversation between John Kerry and the so-called “Syrian Opposition” at the Dutch Mission of the United Nations on September 22 were released on Wednesday. While mainstream media either refused to report on the leaks at all or eliminated the most incriminating parts of the tapes, Kerry openly states that the United States sat idly by while ISIS grew and grew in order to force Bashar al-Assad to “negotiate.”

To be clear, Kerry did not state that the United States funded, directed, or directly supported ISIS, claims which are already easily documented by previously leaked documents and by simple facts on the ground, both circumstantial and otherwise. However, he did clearly admit that the United States knew ISIS to be growing in Syria but did nothing to stop or oppose it because the U.S. wanted to use it as a bargaining chip in order to make the secular, democratically elected President, Bashar al-Assad “negotiate,” which, of course, simply means stepping down and allowing a proxy president and Western-backed terror coalition to take his place.

 

From Jay Syrmopoulos at DC Clothesline:

Highlighting exactly why WikiLeaks is the gold standard of journalism, both the NY Times and CNN chose to only report on certain aspects of the recording and omitting the most damning comments made by Kerry. Essentially, they attempted to hide from public view the statements that would allow Americans to understand what has actually taken place in Syria – a regime change operation.

The NY Times never published the full audio, only publishing selected snippets, and CNN removed the audio altogether, with an editor’s note stating that they took down the audio recording at the request of some of the participants out of concern for their personal safety.

During the conversation, John Kerry admitted that he pushed for intervention in Syria, but eventually lost the argument.

“I lost the argument for use of force in Syria,” John Kerry told the members of the Syrian Opposition.

“The audio gives a glimpse into what goes on outside official meetings. Note that it represents the US narrative and not necessarily the entire true narrative,” according to WikiLeaks.

The leaked recording confirms three clear and important facts that thoroughly destroy the official U.S. stance on Syria the past 5 years, and highlights the convoluted U.S. support of Islamist insurgents in Syria. These facts are likely the reason for this story being buried by the mainstream media.

1. Secretary of State John Kerry admits and outlines the Obama administration’s primary goal in Syria was regime change and the removal of Bahar al-Assad.

2. In order to accomplish the primary goal of regime change, the White House allowed the rise of ISIS. The administration hoped that ISIS’ growing power in Syria would force Syrian President Bashir Assad into a diplomatic solution, on U.S. terms, forcing him to cede power.

3. As a means of accomplishing these two objectives, the U.S. intentionally armed ISIS and even, arguably, attacked a Syrian government military convoy to stop a strategic attack upon the Islamic extremists killing 80 Syrian soldiers.

While many of these facts have been previously exposed through disparate research, the audio recording provides specific evidence that conclusively supports the regime change narrative being embarked upon by the Obama administration. Below is a quick video summary of how events have transpired over the years of conflict in Syria.

Reality Check: Proof That Those "Moderate Rebels" in Syria are…

Reality Check: Proof That Those "Moderate Rebels" in Syria are Really Jihadists. "These are not "freedom fighters" they are not looking to make Syria free, they are looking to enslave it." Some media claim what I have been saying is untrue… here is the evidence it is true.

Posted by Ben Swann on Tuesday, December 27, 2016