FAKING the NEWS: The CIA’s Use of the American News Media

The corporate media has been lying for decades under the direction of the CIA

Anderson Cooper

After leaving The Washington Post in 1977, Carl Bernstein spent six months looking at the relationship of the CIA and the press during the Cold War years. His 25,000-word cover story, published in Rolling Stone on October 20, 1977, is [linked] below.

THE CIA AND THE MEDIA

How Americas Most Powerful News Media Worked Hand in Glove with the Central Intelligence Agency and Why the Church Committee Covered It Up

BY CARL BERNSTEIN

In 1953, Joseph Alsop, then one of America’s leading syndicated columnists, went to the Philippines to cover an election. He did not go because he was asked to do so by his syndicate. He did not go because he was asked to do so by the newspapers that printed his column. He went at the request of the CIA.

Alsop is one of more than 400 American journalists who in the past twenty‑five years have secretly carried out assignments for the Central Intelligence Agency, according to documents on file at CIA headquarters. Some of these journalists’ relationships with the Agency were tacit; some were explicit. There was cooperation, accommodation and overlap. Journalists provided a full range of clandestine services—from simple intelligence gathering to serving as go‑betweens with spies in Communist countries. Reporters shared their notebooks with the CIA. Editors shared their staffs. Some of the journalists were Pulitzer Prize winners, distinguished reporters who considered themselves ambassadors without‑portfolio for their country. Most were less exalted: foreign correspondents who found that their association with the Agency helped their work; stringers and freelancers who were as interested in the derring‑do of the spy business as in filing articles; and, the smallest category, full‑time CIA employees masquerading as journalists abroad. In many instances, CIA documents show, journalists were engaged to perform tasks for the CIA with the consent of the managements of America’s leading news organizations.

The history of the CIA’s involvement with the American press continues to be shrouded by an official policy of obfuscation and deception for the following principal reasons:

■ The use of journalists has been among the most productive means of intelligence‑gathering employed by the CIA. Although the Agency has cut back sharply on the use of reporters since 1973 primarily as a result of pressure from the media), some journalist‑operatives are still posted abroad.

■ Further investigation into the matter, CIA officials say, would inevitably reveal a series of embarrassing relationships in the 1950s and 1960s with some of the most powerful organizations and individuals in American journalism.

Read More: http://www.carlbernstein.com/magazine_cia_and_media.php

Shilling for Soros: Washington Posts’ Omission of Facts in Defense of a Narrative

Darth Soros

On Saturday, the Washington Post published an article by Griff Witte titled: “Once-fringe Soros conspiracy theory takes center stage in Hungarian election,” in which the author disingenuously writes off any and all involvement by the left-wing billionaire in politics as a far-right, tin-hat conspiracy theory despite direct evidence to the contrary.

In his article, Witte never once mentions the 2016 release of documents obtained from Soros’ Open Society Foundation (OSF) and published on DCLeaks.com.

In fact, one document titled: “Open Society Foundations – International Migration Initiative”, details how the OSF is able to directly influence the immigration policy of European governments by working in conjunction with other immigration activist groups including but not limited to the International Migration Institute (IMI), the MacArthur Foundation, the Migration Policy Institute (MPI), the International Detention Coalition (IDC).

As detailed in another document titled “Reliable allies in the European Parliament (2014 – 2019)”, the Open Society European Policy Institute has been very successful in its ongoing influence campaign within the European Parliament. This 127-page document lists a total of 226 EU MEPs that are likely to support the Open Society Foundation and its many initiatives. In other words, nearly one-third of European Parliament seats are held by so-called “reliable allies” of Mr. Soros.

Included in this list of MEPs who have chosen to instead represent the views of global elites over their fellow countrymen are Hungarian MEPs Tamás Meszerics and Péter Niedermüller.

Tamás Meszerics is a member of the Politics Can Be Different, part of the European Green Party, and since 2014, has served as an MEP as part of The Greens–European Free Alliance. Tamás also serves on the Board of Governors for the European Endowment for Democracy, which includes the Open Society Institute among its partner organizations. Tamás also works as an Assistant Professor in the Department of Political Science, at the Soros founded Central European University, where he teaches a course entitled: “Democracy between Crisis and Transformation: Normative and Institutional Perspectives”.

Since July 2014, Péter Niedermüller has served as a Member of the European Parliament, representing Hungary for the Democratic Coalition. Niedermüller also serves as the Treasurer of the Group of the Progressive Alliance of Socialists and Democrats in the European Parliament.

Niedermüller has also been an outspoken critic of Prime Minister Viktor Orbán, referring to his attacks on Mr. Soros as “hate propaganda”. Lacking any substantive argument, Niedermüller has not surprisingly labeled any and all attacks against Soros as anti-Semitic.

Instead of providing any information to the reader regarding Soros’ influence over members of the European Parliament, Witte has instead chosen to provide a one-sided, fact-free assortment of political talking points, in order to attack the current Hungarian government, and by extension, influence the reader.

Throughout the article, Witte also provides statements given by various advocacy groups, in order to bolster his argument. However, again, Witte conveniently omits key, factual information regarding these various groups’ associations with Mr. Soros and his foundation.

For example, Witte cites statements given by Márta Pardavi, Co-Chair of the Hungarian Helsinki Committee without disclosing Márta’s ties to Soros or that the Hungarian Helsinki Committee receives the majority of its funding (34%) from George Soros’ Open Society Foundation.

Read More: https://disobedientmedia.com/2018/03/shilling-for-soros-washington-posts-omission-of-facts-in-defense-of-a-narrative/

How Jeff Bezos’s Washington Post Became the US Military-Industrial Complex’s Chief Propagandist

jeff bezos amazon cia and the washington post

It used to be that the New York Times and the Washington Post competed against each other to be the chief propagandist for the hundred or so top firms who sell to the US federal government — the 100 top “federal contractors,” almost all of which are Pentagon contractors — mainly these are weapons-manufacturing firms, such as the biggest, Lockheed Martin. The federal government is a large part of these firms’ essential market; so, invasions by the US against other countries require lots of their goods and services; and, also, America’s foreign allies additionally buy these weapons; and, right now, US President Trump is demanding that they increase their ‘defense’ budgets to buy more of them. Wars produce corporate profits if (like in the United States) the military suppliers are private corporations instead of government-owned (socialized). Selling wars is crucial to such firms’ bottom lines. And, since there is no law against owning a ‘defense’ contractor and owning or donating to newsmedia (especially newsmedia such as the Times and Post, which publish lots of international news and so can encourage lots of invasions), a sensible business strategy for investors in ‘defense’ stocks is to also own or donate to some international-‘news’ media, in order to generate additional business for the arms-maker or other ‘defense’ firm. Not only does this business-plan relate to such newspapers as the NYT and WP, but they’ll be the focus here, because they are the most important of America’s international-news media.

Serious periodicals, such as The New RepublicThe Atlantic, and Mother Jones, have also been steady propagandists for ‘defense’ companies, but magazines don’t reverberate through the rest of the mass-media to the extent that the serious national (NYC & DC) newspapers do. TV and radio pick up on, and transmit, their news (and even CNN and others rely upon them more than these newspapers rely upon the broadcast media); and, in America, a lion’s share of the national political news, and especially of international news, is originated in the New York Times and Washington Post. This megaphone-effect forms the public’s opinions about whether we should invade or not. The owners of those two powerful newspapers, via their boards of directors and appointed editorial boards, make the key decisions regarding hiring, firing, promotions, and demotions, which determine news-slants from their employees (both from the reporters and especially from the editors who select what stories to publish and whether on page-one or inside the paper), and this power that these owners have, reverberates immensely (especially in regards to international relations) and thus largely shapes the results in the national polls (sampling the public, who view the world through the newsmedia); and, thus, every US President and every member of Congress becomes heavily impacted by that ‘news’, that ‘world’ the voting public see. And this coloring of the ‘news’ especially concerns international-news reporting, and the opinions that Americans have of foreign countries — such as of Iran.

Back in 2002, when the US Government was lying through its teeth about what it knew for certain and didn’t know about “Saddam’s weapons of mass destruction (WMD),” the New York Times (NYT) was then the leading neoconservative (i.e., pro-imperialistic, pro-invasion, pro military-industrial-complex or “MIC”) propaganda-organ, stenographically transmitting to the public this Government’s provably false allegations, and the Washington Post (WP) was only #2 in this regard. But that order has now switched, and now the WP is even worse.

The latest MIC-promoted top story-line concerns the protests in Iran — a country the US long controlled via America’s agent, the brutal Shah, by and after a 1953 CIA coup there, and which country thus very reasonably loathes and fears the US Government. What caused these protests, and what they mean, are much in the news; and, the news-reporting and editorials and op-eds in the NYT have been significantly more honest and varied than in the WP. Here’s a sampling of that:

As of the time of this writing (January 5th), there has not yet been an editorial from the NYT regarding the protests in Iran. (Similarly, many other newspapers, such as Britain’s Guardian, haven’t yet ventured official editorial opinions regarding this matter.) However, one opinion-piece that has been published regarding it, has become an especially prominent target of attack by the more overtly pro-MIC propagandists: the NYT’“How Can Trump Help Iran’s Protesters? Be Quiet.” It’s by “a senior fellow at the Council on Foreign Relations. He was an assistant secretary of state and White House coordinator for the Middle East during the Obama administration.” That writer closes by saying: “If Mr. Trump blows up the [Iran nuclear] deal and reimposes sanctions, he will not be doing the opposition a favor but instead giving Iranians a reason to rally to — rather than work against — the government they might otherwise despise. The protests taking place in Iran today are perhaps a sign that, in the long run, the Iranian people want to be accepted as free, responsible members of the international community and that in time they might demand and achieve real change. The best way for Mr. Trump to help test that proposition and increase the chance of its success is to do nothing.” That’s a rare example of an anti-MIC (military-sales-suppressing) opinion-piece in a major American ‘news’medium.

Less ‘controversial’ (more clearly mainstream) than that has been another NYT opinion-piece, “The Worst Thing for Iran’s Protesters? US Silence.” It’s by “a former Iranian-targets officer in the Central Intelligence Agency, … a senior fellow at the Foundation for Defense of Democracies.” The FDD is an Israeli front US think-tank, funded by many MIC-invested billionaires in both countries. The author concludes: “The Trump administration can do better [than did the Obama Administration]. The president’s tweets in support of the protesters were a good start. Washington should also let loose a tsunami of sanctions against the Revolutionary Guards, the linchpin of Iran’s dictatorship. Policy-wise, that would be a good place to start. Contrary to received wisdom, the absolute worst thing that the United States can do for the Iranian people is to stay silent and do nothing.”

Another NYT op-ed is “Why Iran Is Protesting” and it’s by “an Iranian novelist and journalist.” He concludes that in Iran, “something has fundamentally changed: The unquestioning support of the rural people they relied on against the discontent of the metropolitan elite is no more. Now everyone seems unhappy.” That too is mainstream — it implies that the people of Iran have a bad Government, which should be removed.

The closest thing yet to being a NYT editorial on the subject of these protests is a column by the Times’s Roger Cohen, “Trump Is Right, This Time, About Iran.” It closes by advising the Administration: “It should not, whatever happens, impose new sanctions: They only benefit the Revolutionary Guards. And it should learn, finally, that Iran is not, as Steve Bannon told Joshua Green, ‘like the fifth century — completely primeval’ — but rather a sophisticated society of deep culture full of unrealized promise better served by engagement than estrangement.” That is a remarkably sympathetic (to the Iranian people) statement, but it nonetheless argues the exact opposite: “Trump Is Right, This Time, About Iran.” Its conclusion is the opposite of its title, but the main part of the article’s text is irrelevant to both the title and the conclusion. People such as this become columnists at top ‘news’media.

Those are the relevant opinions selected by the owner of the NYT for publication. They’re pro-MIC, but not fanatically so.

The WP published on January 1st their editorial on the subject, “The Post’s View: The West should support the protesters in Iran.” It’s like Roger Cohen’s column in the NYT. It closes: “Mr. Trump should avoid acts that would undercut the protests and empower the regime’s hard-liners. Foremost among these would be a renunciation of the 2015 nuclear accord. That would divide the United States from European governments when they should be coordinating their response to the uprising, and it would give the regime an external threat against which to rally. Reform of the nuclear accord can wait. Now is the time for Mr. Trump to focus on supporting the people of Iran.” Both Roger Cohen and the WP favor “supporting the people of Iran” while opposing and hoping for an overthrow of the President who was chosen by those people in the 2017 Iranian Presidential election, which was at least as democratic as was America’s 2016 US Presidential election. The Iranian polls right before the 19 May 2017 Presidential election showed the top three candidates as being Rouhani 35%, Raisi 18%, and Ghalibaf 2%. (20% “Won’t say.”) Ghalibaf and some of the other and even smaller candidates withdrew just days before the election. The final election result was Rouhani 57.14%, Raisi 38.28%. Raisi campaigned on a platform emphasizing that “Preventing the mixing of men and women in the office environment means that men and women can serve the people better” and advocating “Islamization of universities, revision of the Internet and censorship of Western culture.” Probably many of the recent protesters had voted for him. Perhaps if Iran becomes ruled by a “regime” instead of by an at least marginally democratic Government, then they’ll get a President like Raisi, after the US coup — which would be America’s second one in Iran. But, instead, Iranians chose Rouhani — and the U.S Government and its media call it a “regime” and say that the US Government wants to “support the people of Iran” by overthrowing the Government that Iranians voted for and support — support more than Americans support ours. (But whereas America’s CIA stirs protest-groups to overthrow Iran’s leaders, Iran has no equivalent operating in America, to overthrow our aristocracy’s choice of our leader.)

On January 3rd, the WP issued an opinion-piece by US V.P. Mike Pence, whose views are much closer to Raisi’s than to Rouhani’s. It was titled, “This time, we will not be silent on Iran.”

Another opinion-piece from the WP was the far-right Israeli Natan Sharansky’s ”The West should stop dithering and show its support for the protesters in Iran”, which attacked the Times’s “How Can Trump Help Iran’s Protesters? Be Quiet.” Sharansky said: “As an opinion piece in the New York Times recently put it, the best way for the US government to help the Iranian protesters is to ‘Keep quiet and do nothing.’ Fortunately, President Trump and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu have already shown themselves unwilling to follow this advice.”

Yet another opinion-piece that the WP’s editors selected for publication on this topic was “Europe’s best chance on Iran could soon evaporate.” It criticized the Iran nuclear deal, and urged the Trump Administration to work with the EU “to sculpt a bipartisan policy that can save us from the next crisis, which is quickly coming our way.” This string of clichés ignored the fact that the only two actual available options for the US are to commit to the deal or else to depart from the deal; because Iran won’t leave it unless the US does, but it might leave it if the US does. And then, everything would be worse than it was previously. For the US to leave it while some of its allies don’t, would turn those allies to opposing the US Government and supporting Iran’s Government. And for the US to ‘renegotiate’ it would be impossible. Any European Government that would join with the US in order to attempt to force Iran to renegotiate it, would become embarrassed amongst its EU colleagues, and amongst its public. And yet, still, Iran would promptly resume its prior nuclear program, not renegotiate. To force Iran isn’t going to be so easy as such commentators presume it will. The article didn’t say how anything that it proposed to be achieved, could be achieved. It was simply trash.

Another WP opinion-piece was “The protesters in Iran need real help from Washington” and it was written by a top official of a think thank, WINEP, about which, as one knowledgeable person has said, “WINEP was to be AIPAC’s cutout. It was funded by AIPAC donors, staffed by AIPAC employees, and located one door away, down the hall, from AIPAC Headquarters (no more. It has its own digs). It would also hire all kinds of people not identified with Israel as a cover.” None of this information was revealed by WP about the piece’s author. It can only be called blatant Israeli propaganda, surreptitiously fed to readers as if it weren’t.

The WP columnist David Ignatius bannered “Trump is right to tell Iran the world is watching.” He closed by saying, about the “surprise explosion” of these protests: “Khamenei will want to crush it. The best gift the United States can give the Iranian people is a digital lifeline, so humanity can witness their brave struggle and encourage them to prevail.” The US regime already gave the Iranian people its ‘best gift’ in 1953 when it destroyed their democracy and instituted a 26-year-long dictatorship — and, Iranians can see through the US propaganda-media’s hypocrisies, even if the US public have been too deceived by those media, for too long, to be able to see through those lies.

So, the WP has become even more neoconservative (i.e, more in favor of invading countries that haven’t invaded us) now than it was back in 2002 when it cheered on George W. Bush’s lies about Iraq, after 9/11. How did this change happen?

In 2013, Jeff Bezos and Donald Graham met at the Bilderberg conference, and two months later, Bezos agreed to buy the Washington Post from Graham. Less than a year after that, Bezos’s Amazon won the CIA-NSA cloud computing contract, vital to the US military. Bezos’s most profitable operation has been that military contract — it is allegedly responsible for changing Amazon from a money-losing to a profit-making corporation. The money-losing Washington Post already had been, under Graham and before, a longstanding supporter of US armed invasions, which now require lots of cloud computing (and not only of the types of weaponry that Lockheed Martin, Boeing, Raytheon, etc., supply). For example: the WP was gung-ho for regime-change in Iraq in 2002, as well as, more recently, for bombing Libya, Syria, and the bombing in Ukraine’s civil war after the coup. The main topic at the next year’s, 2014, meeting of the Bilderberg group was the war in Ukraine, but other wars were also on the agenda, such as Syria, and so were President Obama’s ’trade’ treaties: TPP, TTIP, and TISA. Luminaries present at that year’s secret discussions were Timothy Geithner, Eric Schmidt, Robert Rubin, Lawrence Summers, Charles Murray, etc., and Europeans such as Christine Lagarde and Anders Fogh Rasmussen. Perhaps some sales were made there, too.

Meanwhile, the NYT became the most-frequently-cited mis-reporter of such things as “Saddam’s WMD” during the years after the 2003 invasion on the basis of lies; and its publisher, Arthur Ochs Sulzberger Jr., was forced quietly to fire his close friend and star White House stenographer (oops, ‘reporter’ — and she was even a Pulitzer-winning one!), Judith Miller, on account of the fraud-based Iraq War that she had so prominently and exceptionally helped to promote in her ‘news’-stories. Probably, Sulzberger’s successor, Arthur G. Sulzberger, is happy that when on 14 December 2017 his father handed the corporation’s controls over to him (effective on January 1st), the NYT’s position as the nation’s #1 PR-agent for US invasions has now been taken over by Jeff Bezos’s WP. But, of course, Sulzberger’s profits don’t depend nearly as much on America’s MIC as Bezos’s do. The WP’s business plan is even more dependent upon war-promotion than the rest of America’s major ‘news’media’s are. However, if, say, a firm such as General Dynamics were to buy out the Sulzbergers, then perhaps the NYT would become #1 in the neoconservative league, once again. But, even when a major ‘news’medium, such as Mother Jones, isn’t owned (like the WP now is) by someone who also largely owns (via Amazon) a major military contractor, it still promotes invasions, and has deep connections to America’s Deep State. You can count on the fingers of a fingerless hand the number of major American newsmedia — online, print, or broadcast — that are not neoconservative. There are none — right, left, or center. Today’s ‘respectable’ American purveyors of alleged news have some ideological diversity, but all exist within the framework of being neoliberal and neoconservative.

Read More: https://www.strategic-culture.org/news/2018/01/07/how-jeff-bezos-wp-became-us-military-industrial-complex-chief-propagandist.html

Swamp Draining? CNN And WaPo Working On 20-40 Sexual Misconduct Stories

Or this is another MSM plan to try for a Trump impeachment? …P.D.

capital hill swamp of horror

CNN and Washington Post are working on exposing “20-30 congressional members” for sexual harassment, claims Michael Trujillo, former LA City Commissioner and Hillary Clinton’s California Field Director during her 2008 bid for the White House.

SOURCES: @CNN and @washingtonpost working on exposing 20-30 congressional members 4 sexual harassment. 

Former Wall St. Journal reporter Neil King adds to Trujillo’s figure, saying he hears the number “may top 40”

  Trujillo – a political advisor who has worked on over 39 political and legislative campaigns across the country, and was dubbed part of the “Clinton’s Dream Team” by MSNBC, made the claim late last week. If true, this would implicate over 10% of male members of congress – unless woman are on the list – which, in any event, would likely lead to a massive self-draining of at least part of the swamp.

Word of the potential new allegations comes on the heels of several high profile retirements in the wake of sexual misconduct claims. Last ThursdaySenator Al Franken announced his resignation:

 

Sen. Al Franken: “Today I am announcing that in the coming weeks I will be resigning as a member of the United States Senate.” http://cnn.it/2B0wchh 

Franken denied the validity of the eight allegations against him, stating “some of the allegations against me are simply not true. Others I remember differently.”

The day before Franken announced his resignation, 88-year-old Rep. John Conyers (D-MI) “retired” as the longest serving House member and founding member of the Black Caucus. House Democratic Leader Nancy Pelosi had encouraged the House Ethics Cmte to “proceed expeditiously” as it investigates accusations against Conyers. The review began after reports Conyers reached a $27k settlement with a former aide who said she was fired for rejecting his sexual advances; since then, Conyers has been accused of harassment by other women. Conyers has acknowledged the settlement but denied sexual harassment claims.

Republican Congressman Trent Franks (R-AZ) also announced his resignation last week while under threat of an ethics probe for a sexual harassment allegation lodged by a woman in his office after Franks who says he offered her $5 million to be a surrogate mother for his children, and that she and another female employee were worried that he wanted to have sex as a means of impregnating them.

Andrea Lafferty, the executive director of the Traditional Values Coalition, said that one of the women approached by Mr. Franks told her about the encounter last year, and said that Mr. Franks entreated her repeatedly to be a surrogate mother, at one point offering $5 million.

“She rebuffed him many times,” Ms. Lafferty said. –NYT

The allegations against Franks caused Speaker Paul Ryan to meet with him and ask for his resignation.

NEW: House Speaker Paul Ryan says he met with Trent Franks Wednesday about allegations he found `serious and requiring action.’ Told him he should resign. (Franks in earlier statement says he spoke to two female staffers about being surrogate moms)

Meanwhile, Senator and former Clinton running mate Tim Kaine (D-VA) thinks Franken’s resignation sets a new precedent. As Vanity Fair notes:

Given that Congress’s Office of Compliance—the only recourse staffers have to report abuse—is all but explicitly designed to protect lawmakers, a reckoning over sexual harassment on Capitol Hill is long overdue. Democrats, unlike Republicans, are mostly cheering the sea change, even as some wonder whether Franken’s resignation may have set a harsh new precedent. “This does establish a new standard for this body,” Senator Tim Kaine told reporters on Thursday. “And that standard is: behavior before you were elected is fair game for determining whether you should be here.” He added, “If that’s the standard, we have to be committed to trying to apply that in an evenhanded way.”

An interesting comment by Kaine… Now that the Russiagate investigation appears to be stalling out and Special Counsel Robert Mueller’s team revealed to be highly politicized and stacked with several anti-Trump investigators, it’s apparently time for the President’s enemies to shift the narrative again – as several Trump accusers are holding a press conference Monday morning to call for a congressional investigation into sexual misconduct. 

NEW: Women who have publicly accused President Trump of sexual harassment and assault will speak at a news conference, hosted by @bravenewfilms, Monday at 10:30 a.m. ET. The women are calling for an investigation by Congress of sexual misconduct by the president.

The women are uniting for the first time to demand the probe and share details of their allegations against the President, according to the release. The press conference will be hosted by a documentary group that previously released a film about allegations against Trump.

Eight Trump Accusers

The President has denied the allegations, while the White House said in October that its official position is that all of the women are lying. Trump called the allegations “total fiction” when they emerged in October, 2016 – weeks before the election – the first such claims against Trump in his 50 year career.

These are stories that are made up, these are total fiction. You’ll find out that, in the years to come, these women that stood up, it was all fiction,” Trump said. “They were made up. I don’t know these women, it’s not my thing to do what they say.”

So – it appears we’re in for quite the show; with CNN and WaPo rumored to have 20-40 stories in the works against members of congress, while a gaggle of Trump accusers assemble to rehash claims which first surfaced weeks before the 2016 election. Time for more popcorn and a barrage of very angry Trump tweets.

WaPo Reporter Tweets Picture Of Empty Trump Speech, Gets Called Out By Trump And Retracts

Fake-News

A day after CNN botched a hit-job on President Trump – which came a week after an erroneous ABC report on General Flynn sent stocks tumbling, which came a month after Bloomberg’s Justin Sink launched “KoiGate” during President Trump’s trip to Japan – the Washington Post’s David Weigel hopped on the Fake News bandwagon and tweeted a photo of an empty arena before a Trump rally in Florida – hours before the event started.

Trump responded to Weigel’s tweet, saying the WaPo reporter had “put out a phony photo of an empty arena hours before I arrived.”

View image on TwitterView image on TwitterView image on Twitter

.@DaveWeigel @WashingtonPost put out a phony photo of an empty arena hours before I arrived @ the venue, w/ thousands of people outside, on their way in. Real photos now shown as I spoke. Packed house, many people unable to get in. Demand apology & retraction from FAKE NEWS WaPo!

Weigel – who had already been fired once by the Washington Post once in 2010 over political bias only to be rehired in 2015, deleted the tweet – saying that Davide Martosko of the Daily Mail told him he’d gotten it wrong.

 

Sure thing: I apologize. I deleted the photo after @dmartoskotold me I’d gotten it wrong. Was confused by the image of you walking in the bottom right corner. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/939616077356642304 

Martosko seemed surprised.

I told you?

We haven’t connected in at least a year, BTW. https://twitter.com/daveweigel/status/939616810684514304 

Trump took the opportunity to ding the MSM “opposition party,” referring to suspended ABC News correspondent Brian Ross as a “fraudster” at the rally, a week after Ross published fake news that former National Security advisor Michael Flynn had directed Trump to make contact with Russian officials during the campaign. ABC later corrected the report – but not after it sent the Dow spiraling 350 points. Trump suggested people who lost money “consider hiring a lawyer and using ABC for the damages this bad reporting has caused – many millions of dollars!”

People who lost money when the Stock Market went down 350 points based on the False and Dishonest reporting of Brian Ross of @ABC News (he has been suspended), should consider hiring a lawyer and suing ABC for the damages this bad reporting has caused – many millions of dollars!

Trump also took shots at CNN during the rally after the network was forced to make a major correction to a story on Friday in which they said Donald Trump Jr. received documents from Wikileaks on September 4, 2016 before they had been officially released, when in fact, a random person emailed him a link to publicly available documents on September 14.

CNN corrected the report, issuing the following statement.

CNN originally reported the email was released September 4 — 10 days earlier — based on accounts from two sources who had seen the email. The new details appear to show that the sender was relying on publicly available information. The new information indicates that the communication is less significant than CNN initially reported.

Trump shot back, tweeting “Fake News CNN made a vicious and purposeful mistake yesterday. They were caught red handed, just like lonely Brian Ross at ABC News (who should be immediately fired for his mistake),” Trump wrote. “Watch to see if @CNN fires those responsible, or was it just gross incompetence?” It is worth noting that Ross was not fired but rather suspended for 4 weeks.

Fake News CNN made a vicious and purposeful mistake yesterday. They were caught red handed, just like lonely Brian Ross at ABC News (who should be immediately fired for his “mistake”). Watch to see if @CNN fires those responsible, or was it just gross incompetence?

With the “resistance” MSM reporting story after story which either coincidentally or due to the underlyuing bias, turns to be faker and faker news, and Robert Mueller’s Special Counsel stacked with veryveryveryvery biased investigators which are being revealed in bombshell after bombshell, one has to wonder who will believe whatever ‘grand scheme’ of collusion or whatever it is that Mueller is probing these days, they accuse Trump of next in what seems like an endless witch hunt through an upside-down rabbit hole.

WaPo Reporter Caught On Hidden Camera Being A Bit Too Honest; Admits “No Evidence” Of Trump-Russia Collusion

Big Nothing Burger

After exposing the shocking, yet predictable, political bias of journalists at CNN and New York Times, Project Veritas has now set their sights on the Washington Post.  In a candid conversation with an undercover Project Veritas journalist, the Post’s National Security Director, Adam Entous, put himself in danger of being a bit too honest, at least by his employer’s standards, by admitting that “there’s no evidence of [Trump-Russia collusion] that I’ve seen so far.” Entous goes on to admit that “it’s a fucking crap shoot” and that he has no idea how Mueller’s investigation might turn out.

Entous: “Our reporting has not taken us to a plcae where I would be able to say with any confidence that the result of it is going to be the president being guilty of being in cahoots with the Russians.  There’s no evidence of that that I’ve seen so far.”

PV Journalist: “There has to be something, right?”

Entous“Maybe, maybe not.  It could just be lower-level people being manipulated or manipulating, but it’s very hard to, it’s really…It’s a fucking black box.”

“We’ve seen a lot of flirtation, if you will, between them but nothing that, in my opinion, would rank as actual collusion.  Now that doesn’t mean that it doesn’t exist, it just means we haven’t found it yet.  Or maybe it doesn’t exist.”

“I mean it’s a fucking crap shoot. I literally have no prediction whatsoever as to what would happen, and I do all the stuff for the Post on this so…”

Of course, on the surface, Entous’ opinions are not that explosive and likely mimic the views held by many Americans…namely that despite 1.5 years of investigations no one has presented any actual, tangible evidence of Trump-Russia collusion.

That said, what is explosive about this particular undercover sting is just how different Entous’ private views on the Trump-Russia investigation are from the constant stream of narrative-building collusion headlines that flood the Washington Post’s homepage each and every day.

Like this one…

Or this one if you prefer…

Of course, rather than focus on the blatant media bias that has once again been exposed by Project Veritas, the mainstream media rushed to the defense of the Washington Post by focusing instead on the foiled attempt of one of O’Keefe’s journalists to plant a fake story at WaPo to see if they would simply run it with no questions asked or actually do their jobs.  Apparently CNN thought the foiled plot had put O’Keefe “on the defensive”…

PV

…but O’Keefe seemed to not be all that defensive in his response below…which presumably means we’ll all be treated to many more undercover stings in the years to come.

MSM want to destroy @Project_Veritas. They see us as their enemy. When we expose them, they are lose their power. We have a stone lodged between Goliath’s eyes. They want me to kneel down & apologize. I will not. We will keep pushing, we will expose the truth. –@JamesOKeefeIII

Finally, here is the latest Project Veritas video for your viewing pleasure:

The Slimy Business of Russia-gate

Special Report: As the U.S. government doles out tens of millions of dollars to “combat Russian propaganda,” one result is a slew of new “studies” by “scholars” and “researchers” auditioning for the loot, reports Robert Parry.

By Robert Parry

The “Field of Dreams” slogan for America’s NGOs should be: “If you pay for it, we will come.” And right now, tens of millions of dollars are flowing to non-governmental organizations if they will buttress the thesis of Russian “meddling” in the U.S. democratic process no matter how sloppy the “research” or how absurd the “findings.”

Russian President Vladimir Putin, following his address to the UN General Assembly on Sept. 28, 2015. (UN Photo)

And, if you think the pillars of the U.S. mainstream media – The Washington Post, The New York Times, CNN and others – will apply some quality controls, you haven’t been paying attention for the past year or so. The MSM is just as unethical as the NGOs are.

So, we are now in a phase of Russia-gate in which NGO “scholars” produce deeply biased reports and their nonsense is treated as front-page news and items for serious discussion across the MSM.

Yet, there’s even an implicit confession about how pathetic some of this “scholarship” is in the hazy phrasing that gets applied to the “findings,” although the weasel words will slip past most unsuspecting Americans and will be dropped for more definitive language when the narrative is summarized in the next day’s newspaper or in a cable-news “crawl.”

For example, a Times front-page story on Thursday reported that “a network of Twitter accounts suspected of links to Russia seized on both sides of the [NFL players kneeling during the National Anthem] issue with hashtags, such as #boycottnfl, #standforouranthem and #takeaknee.”

The story, which fits neatly into the current U.S. propaganda meme that the Russian government somehow is undermining American democracy by stirring up dissent inside the U.S., quickly spread to other news outlets and became the latest “proof” of a Russian “war” against America.

However, before we empty the nuclear silos and exterminate life on the planet, we might take a second to look at the Times phrasing: “a network of Twitter accounts suspected of links to Russia.”

The vague wording doesn’t even say the Russian government was involved but rather presents an unsupported claim that some Twitter accounts are “suspected” of being part of some “network” and that this “network” may have some ill-defined connection – or “links” – to “Russia,” a country of 144 million people.

‘Six Degrees from Kevin Bacon’

It’s like the old game of “six degrees of separation” from Kevin Bacon. Yes, perhaps we are all “linked” to Kevin Bacon somehow but that doesn’t prove that we know Kevin Bacon or are part of a Kevin Bacon “network” that is executing a grand conspiracy to sow discontent by taking opposite sides of issues and then tweeting.

Yet that is the underlying absurdity of the Times article by Daisuke Wakabayashi and Scott Shane. Still, as silly as the article may be that doesn’t mean it’s not dangerous. The Times’ high-profile treatment of these gauzy allegations represents a grave danger to the world by fueling a growing hysteria inside the United States about being “at war” with nuclear-armed Russia. At some point, someone might begin to take this alarmist rhetoric seriously.

Yes, I understand that lots of people hate President Trump and see Russia-gate as the golden ticket to his impeachment. But that doesn’t justify making serious allegations with next to no proof, especially when the outcome could be thermonuclear war.

However, with all those millions of dollars sloshing around the NGO world and Western academia – all looking for some “study” to fund that makes Russia look bad – you are sure to get plenty of takers. And, we should now expect that new “findings” like these will fill in for the so-far evidence-free suspicions about Russia and Trump colluding to steal the presidency from Hillary Clinton.

If you read more deeply into the Times story, you get a taste of where Russia-gate is headed next and a clue as to who is behind it:

“Since last month, researchers at the Alliance for Securing Democracy, a bipartisan initiative of the German Marshall Fund, a public policy research group in Washington, have been publicly tracking 600 Twitter accounts — human users and suspected bots alike — they have linked to Russian influence operations. Those were the accounts pushing the opposing messages on the N.F.L. and the national anthem.

“Of 80 news stories promoted last week by those accounts, more than 25 percent ‘had a primary theme of anti-Americanism,’ the researchers found. About 15 percent were critical of Hillary Clinton, falsely accusing her of funding left-wing antifa — short for anti-fascist — protesters, tying her to the lethal terrorist attack in Benghazi, Libya, in 2012 and discussing her daughter Chelsea’s use of Twitter. Eleven percent focused on wiretapping in the federal investigation into Paul Manafort, President Trump’s former campaign chairman, with most of them treated the news as a vindication for President Trump’s earlier wiretapping claims.”

The Neocons, Again!

So, let’s stop and unpack this Times’ reporting. First, this Alliance for Securing Democracy is not some neutral truth-seeking organization but a neoconservative-dominated outfit that includes on its advisory board such neocon luminaries as Mike Chertoff, Bill Kristol and former Freedom House president David Kramer along with other anti-Russia hardliners such as former deputy CIA director Michael Morell and former House Intelligence Committee Chairman Mike Rogers.

How many of these guys, do you think, were assuring us that Iraq was hiding WMDs back in 2003?

This group clearly has an ax to grind, a record of deception, and plenty of patrons in the Military-Industrial Complex who stand to make billions of dollars from the New Cold War.

The neocons also have been targeting Russia for regime change for years because they see Russian President Vladimir Putin as the chief obstacle to their goal of helping Israel achieve its desire for “regime change” in Syria and a chance to bomb-bomb-bomb Iran. Russia-gate has served the neocons well as a very convenient way to pull Democrats, liberals and even progressives into the neocon agenda because Russia-gate is sold as a powerful weapon for the anti-Trump Resistance.

The Times article also might have mentioned that Twitter has 974 million accounts. So, this alarm over 600 accounts is a bit disproportionate for a front-page story in the Times, don’t you think?

And, there’s the definitional problem of what constitutes “anti-Americanism” in a news article. And what does it mean to be “linked to Russian influence operations”? Does that include Americans who may not march in lockstep to the one-sided State Department narratives on the crises in Ukraine and Syria? Any deviation from Official Washington’s groupthink makes you a “Moscow stooge.”

And, is it a crime to be “critical” of Hillary Clinton or to note that the U.S. mainstream media was dismissive of Trump’s claims about being wiretapped only for us to find out later that the FBI apparently was wiretapping his campaign manager?

However, such questions aren’t going to be asked amid what has become a massive Russia-gate groupthink, dominating not just Official Washington, but across much of America’s political landscape and throughout the European Union.

Why the Bias?

Beyond the obvious political motivations for this bias, we also have had the introduction of vast sums of money pouring in from the U.S. government, NATO and European institutions to support the business of “combatting Russian propaganda.”

For example, last December, President Obama signed into law a $160 million funding mechanism entitled the “Combating Foreign Propaganda and Disinformation Act.” But that amounts to only a drop in the bucket considering already existing Western propaganda projects targeting Russia.

So, a scramble is on to develop seemingly academic models to “prove” what Western authorities want proven: that Russia is at fault for pretty much every bad thing that happens in the world, particularly the alienation of many working-class people from the Washington-Brussels elites.

The truth cannot be that establishment policies have led to massive income inequality and left the working class struggling to survive and thus are to blame for ugly political manifestations – from Trump to Brexit to the surprising support for Germany’s far-right AfD party. No, it must be Russia! Russia! Russia! And there’s a lot of money on the bed to prove that point.

There’s also the fact that the major Western news media is deeply invested in bashing Russia as well as in the related contempt for Trump and his followers. Those twin prejudices have annihilated all professional standards that would normally be applied to news judgments regarding these flawed “studies.”

On Thursday, The Washington Post ran its own banner-headlined story drawn from the same loose accusations made by that neocon-led Alliance for Securing Democracy, but instead the Post sourced the claims to Sen. James Lankford, R-Oklahoma. The headline read: “Russian trolls are stoking NFL controversy, senator says.”

The “evidence” cited by Lankford’s office was one “Twitter account calling itself Boston Antifa that gives its geolocation as Vladivostok, Russia,” the Post reported.

By Thursday, Twitter had suspended the Boston Antifa account, so I couldn’t send it a question, but earlier this month, Dan Glaun, a reporter for Masslive.com, reported that the people behind Boston Antifa were “a pair of anti-leftist pranksters from Oregon who started Boston Antifa as a parody of actual anti-fascist groups.”

In an email to me on Thursday, Glaun cited an interview that the Boston Antifa pranksters had done with right-wing radio talk show host Gavin McInnes last April.

And, by the way, there are apps that let you manipulate your geolocation data on Twitter. Or, you can choose to believe that the highly professional Russian intelligence agencies didn’t notice that they were telegraphing their location as Vladivostok.

Mindless Russia Bashing

Another example of this mindless Russia bashing appeared just below the Post’s story on Lankford’s remarks. The Post sidebar cited a “study” from researchers at Oxford University’s Project on Computational Propaganda asserting that “junk news” on Twitter “flowed more heavily in a dozen [U.S.] battleground states than in the nation overall in the days immediately before and after the 2016 presidential election, suggesting that a coordinated effort targeted the most pivotal voters.” Cue the spooky Boris and Natasha music!

Read More: https://consortiumnews.com/2017/09/28/the-slimy-business-of-russia-gate/

“The End Goal Is To Destroy The Constitution and Subvert The Country” – How Secretive Non-Profit Organizations Erode The United States

 George Soros Quote: I cannot and do not look at the social cosequences of what I do.

One of the biggest problems facing this nation is the amount of money that has been “sequestered,” to term it, for “Non-Profit Organizations,” or “NPO’s.”  Why?  They present a problem when they can be used by an unscrupulous individual or groups of unscrupulous individuals (for examples, a George Soros, or the Democratic Party respectively).  What is an NPO?  Let’s look at what they are and see if the definition is characterized by actual NPO actions.

Here is an excerpt from a book that describes NPO’s (what they should be):

“The main financial difference between a for-profit and a not-for-profit enterprise is what happens to the profit.  In a for-profit company like Ford or Microsoft or Disney or your favorite fast-food establishment, profits are paid to the owners, including shareholders.  But a nonprofit can’t do that.  Any profit remaining after the bills are paid has to be plowed back into the organization’s service program.  So profit can’t be distributed to individuals, such as the organization’s board of directors, who are volunteers in every sense of the word.”

Nonprofit Kit for Dummies,” ISBN: 0-7645-5347-X, pg. 8

Austere and stoic, these NPO’s, all!  Ahh, but what is conveniently left out is the salary portion…for the directors.  Those salaries are written off as an operating expense by the “Non-Profit,” but they’re hardly the funds gleaned by a “simple volunteer for the beneficent NPO.”  Another paragraph from the book shows this:

…for the most part, we’re talking about an organization that the Internal Revenue Service has classified as a 501(c)(3).  They receive exemption from federal income taxes and sometimes relief from property taxes at the local level.  Nonprofit organizations classified as 501(c)(3) receive extra privileges under the law.  They are, with minor exceptions, the only group of tax-exempt organizations that can receive tax-deductible contributions from individuals and organizations.

Being a nonprofit organization does not mean that an entity is exempt from paying all taxes.  Nonprofit organizations pay employment taxes just like for-profit businesses do.  In some states, but not all, nonprofits are exempt from paying sales tax…”

Read More: www.dcclothesline.com/2017/02/23/the-end-goal-is-to-destroy-the-constitution-and-subvert-the-country-how-secretive-non-profit-organizations-erode-the-united-states/

Typical New York Times: Emphasizing Racial Divisions, Covering for Corporatism

Race–baiting: “the unfair use of statements about race to try to influence the actions or attitudes of a particular group of people.”

This is typical of the New York Times’ race baiting.

After the author goes “slumming it” undercover at a rural Michigan Walmart she concludes that the white, working poor voted for Trump because of resentment at the loss of their white privilege.

I wonder if she had moonlighted at a majority black or South Asian-staffed Walmart in suburban Maryland, Virginia or Pennsylvania her conclusions would have been different.

By focusing on just the white working poor, the author’s goal is to increase racial divisions in the working class, to divide them and distract from the political and media establishments’ roles in turning our country into a 3rd world, banana republic for corporate exploitation.

Is she trying to imply that if they just hadn’t been so blinded by their own racist reactions to globalist Darwinism, they would have voted for Hillary Clinton?

The author doesn’t explain how these race-blind 2008 voters, that helped elect Obama, are white supremacists 8 years later.

She also doesn’t take into account that they might not have voted for Hillary for many non-racist reasons, including how Hillary’s husband passed NAFTA, and after 8 years in office her would-be White House predecessor doubled the national debt (to “bail-out” banks) and created less than 3% growth with 95% of new jobs being part-time, temp or contract.

The Washington Post works hard to distract from the fact that the American Dream has faded for the entire working class, not just a particular race, and that fading was designed to benefit global corporations and the oligarchs that own them.

 

White Resentment on the Night Shift at Walmart

“Seven years ago, I joined the night shift at a Walmart in rural Michigan. For $8.10 an hour, I spent four or five nights a week filling shelves with the flour and sugar and marshmallow fluff that residents of the local county, which in 2008 voted for Barack Obama, needed to get through the holidays. Four years ago, the county went with President Obama a second time, though by a thinner margin. But this past November, the county, like the state, turned red.”

Read More: www.nytimes.com/2016/12/17/opinion/sunday/white-resentment-on-the-night-shift-at-walmart.html?WT.mc_id=2016-KWP-AUD_DEV/